Najczęściej zadawane pytania ...

W jakich sprawach można do nas pisać?

Nasza aplikacja jest platformą udostępnioną organizatorom komunikacji / przewoźnikom, korzystającym z oprogramowania MUNICOM.premium autorstwa naszej firmy, w celu dostarczania jak najlepszej informacji pasażerskiej. Jako twórcy tej platformy mamy wpływ wyłącznie na niektóre zagadnienia związane z aplikacją myBus online. Przeczytaj dokładnie poniższy opis w jakich sprawach można się z nami kontaktować, a w jakich należy kontaktować się bezpośrednio z odpowiednim przewoźnikiem.


Zanim skontaktujesz się z nami i / lub przewoźnikiem sprawdź, czy na tej stronie nie ma już odpowiedzi na Twoje pytanie.


Jako twórcy tej platformy mamy wpływ wyłącznie na:

  • funkcje udostępniane przez aplikację
  • działanie i wygląd aplikacji

Jeżeli masz pomysł na nowe funkcje lub ulepszenie naszej aplikacji skontaktuj się z nami, a chętnie rozważymy ciekawe propozycje. Jeżeli znalazłeś błąd w aplikacji związany bezpośrednio z jej działaniem również daj nam znać, podając jak najwięcej szczegółów.


Jako twórcy tej platformy NIE mamy żadnego wpływu na:

  • brak połączenia do serwera ---> patrz pytanie Dlaczego aplikacja nie może połączyć się z serwerem?
  • nieaktualny rozkład jazdy ---> patrz pytanie Dlaczego mam nieaktualny rozkład jazdy?
  • brak linii w rozkładzie ---> patrz pytanie Dlaczego w rozkładzie nie ma linii ...?
  • brak przystanku w trasie ---> patrz pytanie Dlaczego w linii ... nie ma przystanku ...?
  • kursy wg złego typu dnia ---> patrz pytanie Dlaczego pojazdy jeżdzą wg rozkładu z dnia roboczego?

W sprawach związanych z powyższymi zagadnieniami zapoznaj się z odpowiedziami na tej stronie, a jeżeli nie dadzą Ci one wystarczających informacji skontaktuj się bezpośrednio z odpowiednim przewoźnikiem, ponieważ my nie będziemy w stanie Ci pomóc. Kontakt łatwo znajdziesz na stronie WWW danego przewoźnika.

Czy będzie dostępny rozkład jazdy dla miasta ...?

Aplikacja w trybie on-line może działać jedynie w tych miastach, w których pojazdy zostały odpowiednio wyposażone (autokomputery, lokalikazja GPS, moduły komunikacji WiFi/GPRS) i gdzie został zainstalowany odpowiedni System Informacji Pasażerskiej, który przetwarza dane z pojazdów i udostępnia je pasażerom. System taki może być tworzony i przez kilka lat, kosztem wielu milionów i przy współpracy wielu firm, dlatego nie można ot tak dodać dowolnego miasta.

Na obecną chwilę nasza aplikacja działa w miastach, w których organizator komunikacji / przewoźnik korzysta z oprogramowania MUNICOM.premium, w zakresie modułów Centrum Nadzoru Ruchu i/lub Systemu Informacji Pasażerskiej, autorstwa naszej firmy. Nie planujemy aktualnie dodawać miast działających tylko w trybie off-line, gdyż założeniem aplikacji jest praca w trybie rzeczywistym - nie wykluczamy jednak takiego rozwiązania w bliższej lub dalszej przyszłości.

Na stronie Klienci firmy TARAN można sprawdzić na mapie, którzy przewoźnicy korzystają z ww. oprogramowania (Centrum Nadzoru Ruchu / System Informacji Pasażerskiej, Dynamiczny System Informacji Pasażerskiej - On-Line). Jednakże obecność przewoźnika w tym spisie nie jest jednoznaczna z możliwością uruchomienia dla niego naszej aplikacji, musi być spełnionych jeszcze kilka dodatkowych warunków (wyposażenie pojazdów, oprogramowanie).

Dlaczego aplikacja nie może połączyć się z serwerem?

Jeżeli połączenie internetowe w innych aplikacjach telefonu działa bez zarzutu to przyczyną mogą być okresowo wykonywane prace konserwacyjne systemu u przewoźnika. Jeżeli problem z połączeniem trwa dłużej niż jeden dzień to skontaktuj się z przewoźnikiem i zgłoś zauważoną awarię.

Skontaktuj się: z przewoźnikiem

Dlaczego mam nieaktualny rozkład jazdy?

Aktualność rozkładu jazdy jest sprawdzana tylko przy uruchamianiu aplikacji w trybie on-line. Jeżeli aplikacja nie może połączyć się z serwerem zobacz odpowiedź na pytanie Dlaczego aplikacja nie może połączyć się z serwerem?. Jeżeli aplikacja łączy się z serwerem, a mimo to nie pobiera nowego rozkładu jazdy zgłoś to do odpowiedniego przewoźnika.

Skontaktuj się: z przewoźnikiem

Dlaczego w rozkładzie nie ma linii ...?

Nasza aplikacja współpracuje z jednym organizatorem komunikacji / przewoźnikiem w każdym mieście (jego nazwę znajdziesz u dołu głównego ekranu aplikacji).

Prawdopodobnie w Twoim mieście jest kilku przewoźników i tą linią jeździ przewoźnik, który nie udostępnił swojego rozkładu jazdy przewoźnikowi, z którym my współpracujemy. Niestety nic nie możemy w tej kwestii ani pomóc ani zmienić. O szczegóły proszę pytać jednego z tych przewoźników.


Dodatkowe informacje dla Gdańska:

Komunikację w Gdańsku organizuje ZTM, większość linii obsługuje GAiT (byłe ZKM), ale niektóre obsługują inni przewoźnicy i ich rozkładów nie posiadamy. Kto obsługuje daną linię można znaleźć na ZTM Gdańsk - Rozkłady jazdy. Warto też zapoznać się też z artykułem Gdańsk: Czym różni się ZKM od ZTM?


Skontaktuj się: z przewoźnikiem

Dlaczego w linii ... nie ma przystanku ...?

Każda linia może obejmować kilka wariantów tras. Obecnie w oknie "Wyszukiwarka linii" wyświetlane są tylko te warianty tras, które zostały oznaczone przez przewoźnika jako podstawowe. W przyszłych wersjach będą wyświetlane również przystanki spoza tras podstawowych.

Skontaktuj się: z przewoźnikiem

Dlaczego pojazdy jeżdzą wg rozkładu z dnia roboczego?

Przewoźnik nie ustawił poprawnego typu dnia w kalendarzu rozkładu jazdy.

Skontaktuj się: z przewoźnikiem

Dlaczego nie widzę aplikacji w sklepie GooglePlay?

Prawdopodobną przyczyną jest brak certyfikacji urządzenia przez Google. Lista certyfikowanych urządzeń jest dostępna na stronie Google.

Skontaktuj się: z producentem urządzenia

Dlaczego nie mogę dodać widżetów?

Jeżeli aplikacja została przeniesiona na kartę SD to widżety są niedostępne. Jest to błąd systemu Android, więcej informacji na stronie Google.

Dlaczego widżet się nie odświeża?

Niektóre modele telefonów w kombinacji z niektórymi wersjami Androida powodują, że po dłuższej nieaktywności telefonu widżet nie reaguje na odświeżanie. Będziemy chcieli poprawić to w przyszłych wersjach.

Na obecną chwilę rozwiązaniem może być: odczekanie jakiś czas, lub włączenie aplikacji myBus i zamknięcie jej, lub usunięcie i ponowne dodanie widżetu.

Nie mogę uruchomić opcji "Mapa przystanków"

Jest to błąd systemu operacyjnego Android użytego w Twoim telefonie (np. wersje 4.0.1, 4.1.2). Włączenie w ustawieniach telefonu usług lokalizacji Google i / lub innych może rozwiązać problem. (Ustawienia -> Usługi lokalizacji -> Lokal. i wyszukiwarka Google -> włączyć).

Jakie są minimalne wymagania aplikacji?

Minimalne - Telefon z systemem operacyjnym Android 2.2 (Froyo) lub nowszym.

Zalecane - GPS, kompas

myBus online - Prezentacja...

Partnerzy...


Przedsiębiorstwo Zastosowań Informatyki
TARAN Sp. z o.o.

R&G PLUS Sp. z o.o.