Informacja pasażerska na przystankach
Przystanek także może być, z punktu widzenia pasażera, przystankiem przesiadkowym lub końcowym. W pierwszym z tych przypadków potrzebna jest informacja o połączeniach, a w drugim przypadku pasażer z reguły oczekuje informacji o możliwym powrocie. Przystanek to także ważny punkt informacyjny o innych ważnych obiektach znajdujących się w okolicy. Informacja dynamiczna jest b. dobrze postrzegana przez pasażerów co przejawia się w opiniach, że:
- oczekiwanie jest bardziej akceptowalne,
- czas wydaje się upływać szybciej,
- dla większości pasażerów podróżujących w nocy oczekiwanie odczuwane jest jako bezpieczniejsze,
- przewoźnicy są lepiej postrzegani.
Co warto także zauważyć:
- zdecydowana wiekszość pasażerów twierdzi że najlepszy jest system odliczający czas do przyjazdu jako jasny w odbiorze i zrozumieniu,
- pasażerowie dobrze rozpoznają trzy informacje (linia, kierunek i czas przyjazdu), inne przesyłane informacje na display nie są tak dobrze rozpoznawane.
MUNICOM.premium oferuje kilka możliwosci dostarczenia informacji dla pasażerów na przystankach. Sa to:
- Papierowe tabliczki przystankowe
- Elektroniczne tablice przystankowe
Papierowe tabliczki przystankowe
Pakiet MUNICOM.premium pozwala na projektoowanie i generowania wydruków tabliczek przystankowych, które są wywieszane na przystankach dla pasażerów. Dane do tabliczek pobierane są z danych rozkładu jazdy i automatycznie drukowane na szablonach dostępnych dla danego klienta.
Służy do tego "generator tabliczek przystankowych"
Klient posiada możliwość konfiguracji elementów na dostępnych szablonach.
Przykład tabliczki przystankowej
Elektroniczne tablice przystankowe
Artykuł: "Rozkład jazdy i informacja pasażerska – rozwiązania dostępne w MUNICOM.premium": [pobierz] [wyświetl]
Artykuł: "System dynamicznej informacji pasażerskiej": [pobierz] [wyświetl]
(*) Zakres realizowanych funkcji może się różnić w zależności od konkretnej implementacji