>>>>       Sprawdź naszą nową aplikację na smartfona z systemem Android,iOS (iPhone), Windows Phone - myBus online        >>>>       Zgłoszenie Aktualizacji Oprogramowania dla potrzeb Jednolitego Pliku Kontroli (JPK)        >>>>       Zgłoszenie Serwisu Oprogramowania
MUNICOM.premium

Informacja pasażerska na przystankach

Przystanek także może być, z punktu widzenia pasażera, przystankiem przesiadkowym lub końcowym. W pierwszym z tych przypadków potrzebna jest informacja o połączeniach, a w drugim przypadku pasażer z reguły oczekuje informacji o możliwym powrocie. Przystanek to także ważny punkt informacyjny o innych ważnych obiektach znajdujących się w okolicy. Informacja dynamiczna jest b. dobrze postrzegana przez pasażerów co przejawia się w opiniach, że:

  • oczekiwanie jest bardziej akceptowalne,
  • czas wydaje się upływać szybciej,
  • dla większości pasażerów podróżujących w nocy oczekiwanie odczuwane jest jako bezpieczniejsze,
  • przewoźnicy są lepiej postrzegani.

Co warto także zauważyć:

  • zdecydowana wiekszość pasażerów twierdzi że najlepszy jest system odliczający czas do przyjazdu jako jasny w odbiorze i zrozumieniu,
  • pasażerowie dobrze rozpoznają trzy informacje (linia, kierunek i czas przyjazdu), inne przesyłane informacje na display nie są tak dobrze rozpoznawane.

MUNICOM.premium oferuje kilka możliwosci dostarczenia informacji dla pasażerów na przystankach. Sa to:


Papierowe tabliczki przystankowe

Pakiet MUNICOM.premium pozwala na projektoowanie i generowania wydruków tabliczek przystankowych, które są wywieszane na przystankach dla pasażerów. Dane do tabliczek pobierane są z danych rozkładu jazdy i automatycznie drukowane na szablonach dostępnych dla danego klienta.

Służy do tego "generator tabliczek przystankowych"

Klient posiada możliwość konfiguracji elementów na dostępnych szablonach.

Przykład

Przykład tabliczki przystankowej

Elektroniczne tablice przystankowe

Informacja na przystanku to prawdopodobnie najczęściej wykorzystywany rodzaj informacji przez pasażerów. Oprócz statycznych, najczęściej w postaci wywieszanych list, informacji o planowanych kursach na poszczególnych liniach, coraz częściej pojawiają się systemu informacji dynamicznej obrazującej nie tylko planowany, ale i faktyczny (spodziewany) czas poszczególnych odjazdów z uwzględnieniem aktualnego stanu komunikacji. System taki wymaga śledzenie aktualnej pozycji pojazdów, dostępu do danych historycznych określonego obszaru miasta a ponadto tablic elektronicznych z ciągłą łącznością z systemem. Tego typu system zbudować można m.in. na bazie opisanych wyżej rozwiązań R&G i PZI TARAN a jego schemat wygląda następująco. Przykład

POBIERZ Artykuł: "Rozkład jazdy i informacja pasażerska – rozwiązania dostępne w MUNICOM.premium": [pobierz] [wyświetl]

POBIERZ Artykuł: "System dynamicznej informacji pasażerskiej": [pobierz] [wyświetl]

(*) Zakres realizowanych funkcji może się różnić w zależności od konkretnej implementacji